Wednesday 23 November 2011

Apa yg saya mahu???

hmmmm...apa yg aku nak sebenarnya ye...hmmm..aku nk keje yg dekat ngan umah supaya aku x payah bersesak dengan jem.
sebenarnya kan..keje aku skang ni x kena ngan jiwa aku ...jiwa aku ngan dunia masakan sebenarnya..itu yg aku rasa. Masa aku br habis belajar dulu aku memang x nak keje hotel ( aku amik course food management ), sebab aku rs x sesuai ngan jiwa , aku fikir, mesti aku akan penat giler kalau keje hotel. Aku decide untuk cr keje yg dok ofis jer. Sekarang ni bila aku dh masuk bidang IT di mana aku memang x minat langsung pasal IT ni , aku rs menyesal sebab tinggalkan bidang masakan. Kalau x mesti aku dh jadi mcm chef Wan, entah2 lg glemer dr chef Wan..muahahahhaha....gila berangan ar..
Aku memasak memang x ikut resipi kecuali bila nk membaking harus ikut resipi. Kalau x abis la hancus semua product yg dibuat tu. Bila memasak , aku cuma ikut jer apa bahan yg ada kat fridge n pantry. campak masuk dlm kuali, garam, gula secukup rasa and siappp, boleh makan... Cook without recipe, simple yet delicious. Pada siapa yg x tahu masak tu boleh la ikut buku resipi untuk mengelakkan kejadian yg tidak diingini berlaku yer...hehehe..
ok..berbalik pada citer masakan ni jugak...skang ni mcm2 program masakan kat TV, yg tgh hot skang ni masterchef. tapikan bila tang juri tu, aku x brapa agree sangat la ngan Riz anak chef Wan tu jd juri. Rasanya ada Chef lain yg lebih layak dr dia. tp x tau la naper astro nk amik dia kan. mungkin sebab dia hensem kot....errrr...hensem ker?? boleh la....dh tu plak baru2 ni katanya tipu resume..mesti semua org tau dh citer ni kan..so x yah la aku ckp panjang lebar. tp aku salute la ngan contestant semua. Kalau aku kat tempat derang pon lom tentu aku leh masak dlm keadaan mcm tuh..Lg 1 program realiti TV masakan ni E&O AFC tu..aku menyampah tul ngan Chef Bruce Lim tu, kuang ajaq, macam la bagus sangat . suka2 hati dia ja nk lempaq pinggan kalau x sedap. mcm la dia masak sedap sangat. Chef Wan pon x sanggup nk keja ngan dia , mcm mana la contestant sanggup hadapi kritikan dan tohmahan dia kan. sikit2 F word kluar dr mulut dia. Bila aku tgk balik dia punya program masakan yess boss tu , masak cam hampeh jer. x selera mak nk makan....
Berbalik pada citer masterchef , aku x faham la naper astro buat iklan billboard sebesar alam pasal masterchef tanpa memikirkan apa yg di tulis. ada 1 iklan ni kat MRR2 nk menuju ker Cheras , iklan nya berbunyi begini " PEGUAM OTAK UDANG "  apa maksud di sebalik kata2 ni. perumpamaan Otak udang ni adalah bodoh. Walaupon mungkin pihak astro tidak bermaksud Peguam ini "OTAK UDANG " tp mcm mana ASTRO boleh ter pk nk tulis peguam otak udang ar?? cer jawab skit pihak astro....apa2 pon aku x lepas gak tgk masterchef ni hihihi.....
setakat ni jer la aku membebel yer ..penat dh..times up...mau balik sudah...bye2...

No comments: