Tuesday 6 December 2011

Radio

Salam semua....bersiaran lagi ari ni selepas beberapa hari x update blog yer...x tau nk tulis apa, tu yg diam jer..hehehe...

Saja jer ri ni nk ckp pasal radio...siapa yg drive keter mesti dengar radio kan kan?? kalau x dengar radio mesti bosan betul x? aku?? aku memang kena dengar radio pagi2 sebab x der la rasa bosan bila memandu. stesen radio mana yg aku minat?? hmmm..aku x terhad pada 1 stesen jer..selalunya aku akan tukar sana sini. kalau aku bosan dengar DJ yg asyik menceceh jer pepagi aku tukar siaran lain..tp buat masa sekarang aku lebih suka dengar Sinar FM kot , dengar Abg Jem..hehehehe..maklumla usia dah makin meningkat nih..suka dengar lagu yg lama2 . Kalau dulu aku suka gak dengar HOT FM tapi macam dah bosan nk dengar celoteh DJ nya. Bagi aku Usop Wilcha tu macam x sesuai jer jadi DJ , aku pon x faham la pesal HOT FM nak amik dia, dan aku rasa macam terlalu ramai sangat 4 orang dalam 1 konti. x gitu kawan2?? Suria FM lak , hmmm aku suka..cuma pagi2 aku x dengar sangat sebab aku x suka Sharifah Shahira jadi DJ. Kalau dia jadi hos aku ok lagi. DJ x sesuai gitu. Dari amik dia jadi DJ baik amik Didie Alias , apsal aku ckp Didie lg baik dr dia? sebab aku penah dengar Didie jd DJ kat Sinar, masa tu dia ganti Kak Engku, dan aku rasa dia sesuai lah..

Kalau stesen radio Inggeris pulak aku suka dengar FLY FM ,Phat phabe ( betul ker x aku eja nama dia ni hehe ) dengan Ben, memang kelakar derang berdua ni. MIX FM, HITZ FM ni pon ikut mood aku gak nk dengar.

Actually banyak stesen radio kat Malaysia ni.  mcm aku ni pulak , kalau aku tekan jer cr stesen, kuar lagu best aku layan la, pas tu kuar lagu x best aku tukar hehehe. Tapi dalam pada dok dengar radio untuk lagu2 ja, aku dengar jugak topik2 agama mcm radio IKIM, KLFM, SELANGOR FM ( insaf la kejap time tuh ) .

Kalau balik kampung terpaksa layan KLASIK NASIONAL , pengsannnnnnnn!!!! x boleh tukar stesen lain . boleh tertido aku ...hehehehehe.. bak kata ayah aku " radio lain dok merapu x ketahuan hala ja" hehehe..tapi memang betoi pon.
 
sekian lah yer pasal radio ni..kang komplen lebih2 kena taro pulak....hehehe...

2 comments:

[z@ck] said...

HOT fm tetap di hati.hehehe =)

gula merah said...

hehehe..dulu akak suka skang dh meningkat usia..so, taste dh lari maka kita beralih siaran...heheheh