Tuesday 13 December 2011

Ombak Rindu

Aku pasti semua org hangat memperkatakan tentang movie ombak rindu ni...termasuk la aku... :) . Ahad lepas aku ngan jiran aku ni p la tgk movie ni...jiran aku ni siap nangis tuh...aku?? mak relax jer nok...ahakssss...sebab apa??? sebab aku suka novel dia lagi...aku baca novel dia nangis berjujuran airmata ko...hahhaha..sedih nyer pasal...

Pasal movie ni jugak aku ada dengar yg pengarang novel ombak rindu ni x berpuas hati ngan pihak penerbitan Alaf 21. Alaf 21 ckp dia jual skrip kat penerbit filem dengan harga 4k jer....and si pengarang dpt 10 % jer dr alaf 21. bagi aku, giler murah dia jual kat penerbit filem...penat lelah org tu mengarang dapat seribu jer??? penerbit untung berjuta , dia leh jual 4 ribu jer??? macam mana la Alaf 21 ni buat perjanjian ngan penulis yer..dlm artikel ni dia ckp pihak penerbitan boleh jual sesuka ati hasil karya penulis tanpa bertanya kepada penulis sendiri. itu macam pon boleh ka?? aku rasa Alaf 21 patut tukar la syarat tu...pasal bab filem tu pulak..kalau aku la org Alaf 21 ni kan..aku x jual harga 4000 tu..aku buat perjanjian ngan penerbit filem , aku nk 20% dr keuntungan filem tu nanti..kalau dh 9 juta dh laku...20%  dh brapa dh dpt...
tu pendapat aku la..korang nyer pendapat mungkin lain...

http://www.murai.com.my/article/default.asp?article_id=11001&c=1&s=1

2 comments:

CT Delima said...

As'salam Nuril

k.ct masih tak tengok lagi, sebab En Hubby kata tak suka tengok cerita macam tu ngantukk!...hehehe

Nak tunggu anak dara balik cuti nanti nak terjah gak, tapi katanya dah tengok gak dengan member2 kolej dia..arghhh..geramnyaaa

Last2 Hubby kata tunggu nanti ada main kat tv Astro..hehehe

gula merah said...

movie tu boleh jer la...bg yg x bc novel mungkin akan rs movie ni sedih giler la..tp bg yg dh bc novel , so so jer..akak tunggu jer la main kat tv yer..ataupon akak bc novel dia..menangis nangis nanti..mesti akak x sempat nk update blog dengan resipi2 akak tuh...hehehhe...